Известие

Collapse
No announcement yet.

Защо пък 1.6 да е слаб?!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Дизелът е в пъти по-удобен при натоварена кола и изкачвания и изпреварвания. Да повторя "удобен". Просто при бензин си има друг начин на каране, обротите минават 7000 и т.н. и т.н.

    1,6 дали е слаб трябва да се каже спрямо някаква отправна точка и условия. Генерален извод как да се направи? По-слаб от какво и на какво? Ускорение, макс.скорост, тяга, доускорение, разход?
    Last edited by DerMeister; d.m.y г., 16:21.
    Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
    Mazda 6 2.3 2005
    sigpic

    Comment


    • #32
      Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
      Дизелът е в пъти по-удобен при натоварена кола и изкачвания и изпреварвания. Да повторя "удобен". Просто при бензин си има друг начин на каране, обротите минават 7000 и т.н. и т.н.
      Тайната е във въртящия момент

      Аз имах шанса да се пробвам един път, макар и за кратко, с една 146 1.6ТС на баир, с около 70-80 км/ч. Бях с още 3-ма възрастни, две деца в колата, кофички, лопатки, пожарогасител, аптечка и на климатик. Той беше без климатик (съдя по отворените прозорци) и беше сам в колата. Движехме се наравно, докато единият от женските ми пасажери не се разпищя, когато ги събрах в единия ъгъл на задната седалка на един от завоите, и прекратих експеримента
      _______
      146 JTD - ex
      Renault Megane II 1.5 dci - ex

      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

      Comment


      • #33
        Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
        Тайната е във въртящия момент

        Аз имах шанса да се пробвам един път, макар и за кратко, с една 146 1.6ТС на баир, с около 70-80 км/ч. Бях с още 3-ма възрастни, две деца в колата, кофички, лопатки, пожарогасител, аптечка и на климатик. Той беше без климатик (съдя по отворените прозорци) и беше сам в колата. Движехме се наравно, докато единият от женските ми пасажери не се разпищя, когато ги събрах в единия ъгъл на задната седалка на един от завоите, и прекратих експеримента
        Там е тайната да. На мен лично ми е интересно и честно казано не мога сам да преценя как ще завърши един дуел 1.6ТS - 1.9JTD на баир при пълни и празни коли? Въртящ момент ок, но при много малък диапазон... На всяка предавка би трябвало дизела да дръпва и после да бива застигнат и евентуално задминат....

        П.П. В твоя случай не знам кой какви шофьорски възможности е имал, но 4 възрастни + 2 деца + багаж + клима и да вървите наравно, все ми се струва, че шарана беше еееееей такъв. no offense...
        П.П.П. ААа. май не съм разбрал какво точно казваш, поправих се...
        Last edited by DerMeister; d.m.y г., 16:39.
        Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
        Mazda 6 2.3 2005
        sigpic

        Comment


        • #34
          На баир, винаги дизела има едно предимсто - въртящия момент.
          Но винаги всичко зависи коне/килограми/шоф. умения.
          А 1.6 и 1.9... според мен дизела ще бие... може би
          АКо има желаещи да пробваме
          Last edited by R-156; d.m.y г., 17:03.
          156 TS
          ex. Spider TS

          Comment


          • #35
            Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
            На мен лично ми е интересно и честно казано не мога сам да преценя как ще завърши един дуел 1.6ТS - 1.9JTD на баир при пълни и празни коли?
            Кой от вариантите на печката имаш предвид - 105, 115, 140 или 150 к.с.?

            п.п.Според мен всичките ще бият и то не само на баир
            Giulietta 1,6 JTDm 2013
            156 SW 1,9 JTD 2003

            Comment


            • #36
              Първоначално публикувано от RPWWD Покажи съобщение
              Кой от вариантите на печката имаш предвид - 105, 115, 140 или 150 к.с.?

              п.п.Според мен всичките ще бият и то не само на баир
              105, за 115 по-скоро не. Поне при конете да има предимство за бензина, няма турбо, няма кубатура, няма и въртящ момент на своя страна, другото е като да се чудим 1 метър повече ли е от 2 метра.

              На равно според всички видове каталожни данни на сток коли бензинът е малко отпред, не знам в реалност.
              Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
              Mazda 6 2.3 2005
              sigpic

              Comment


              • #37
                Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                ...На мен лично ми е интересно и честно казано не мога сам да преценя как ще завърши един дуел 1.6ТS - 1.9JTD на баир при пълни и празни коли...
                Дизелът за скорости около и под 120-140 дизелът има предимство, защото с кратка смяна на предавките можеш да поддържаш диапазон с висок въртящ момент. А макс въртящ момент на 1.6 е почти 2 пъти по-малък т на дизела.

                Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                П.П. В твоя случай не знам кой какви шофьорски възможности е имал, но 4 възрастни + 2 деца + багаж + клима и да вървите наравно, все ми се струва, че шарана беше еееееей такъв. no offense...
                П.П.П. ААа. май не съм разбрал какво точно казваш, поправих се...
                Не знам кое те съмняваше, но да поясня, че аз бях на 3-та, той - най-вероятно на 2-ра скорост. Движехме се с около 80 км/ч. Просто пътят е с класически шикан и не можех да карам на всичката газ - трябваше да се съобразявам с пасажерите...знаеш как зверски презавива 146, нали

                Първоначално публикувано от RPWWD Покажи съобщение
                Кой от вариантите на печката имаш предвид - 105, 115, 140 или 150 к.с.?

                п.п.Според мен всичките ще бият и то не само на баир
                105-коньовият ще се озори на равното
                _______
                146 JTD - ex
                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                Comment


                • #38
                  Първоначално публикувано от DerMeister Покажи съобщение
                  .. дуел 1.6ТS - 1.9JTD на баир при пълни и празни коли...
                  Имаше такава тема във фиатския форум "1.6 16V срещу 1.9 JTD на баир" . Тук съм за дизела , особено при пълни коли ...

                  Колкото до темата , возил съм се в 156 1.6 както и в другите двигатели ... върви си прилично за конете , но според мен няма смисъл да се купува такъв мотор . Разход и поддръжка като на 1.8 , единствено от данъка се спестява някой лев , но за сметка на вътрешното обвинение "защо не взех поне 1.8 .. " . Същото е както БМВ 316 или 318 . Ами и 316 се движи някак , но какъв е смисъла ... За човек , който кара спокойно в равен град предимно сам , си е перфектен Вярно , моята гледна точка е от Велико Търново - тук 2.0 може да бъде по-икономичен от 1.6 на баир
                  Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v Distinctive
                  Fiat Punto Mk1 1.2 Fire
                  Ex: BMW E61 530 Xi

                  Comment


                  • #39
                    Абсолютно сте прави, че 1.8 е по-добрият вариант. Но при 145/6 е много, много рядък, при 156 е друга бира.

                    За дуелите на баир съм съгласен с trustworthy, че в "ниските" скорости до 120-140 дизелът трябва да излезе победител.
                    Алфа Ромео 146 1.6TS 1999
                    Mazda 6 2.3 2005
                    sigpic

                    Comment


                    • #40
                      Първоначално публикувано от RoMeO_156_GTA Покажи съобщение
                      но според мен няма смисъл да се купува такъв мотор .
                      Аз колата не е взех понеже е слаб мотора и с мисълта, че малго гори и т.н., а понеже беше читава колата и с хубав цвят Още като е взимах бях на ясно, даже с мисълта, че градско гори като 1.8, а извън градско като 2ка , но това не ме спря въобще и не съжалявам.
                      Мисля, че и други също са постъпили така. Все пак кола не се взима само по коне, а по състояние.
                      156 TS
                      ex. Spider TS

                      Comment


                      • #41
                        Първоначално публикувано от RoMeO_156_GTA Покажи съобщение
                        Разход и поддръжка като на 1.8 , единствено от данъка се спестява някой лев , но за сметка на вътрешното обвинение "защо не взех поне 1.8 .. " . Същото е както БМВ 316 или 318 . Ами и 316 се движи някак , но какъв е смисъла ... За човек , който кара спокойно в равен град предимно сам , си е перфектен Вярно , моята гледна точка е от Велико Търново - тук 2.0 може да бъде по-икономичен от 1.6 на баир
                        Точно това е, че е валидно само за извънградско или някакво подобно градско. В София е невъзможно 1,8 да падне на разхода на 1,6 по простата прична че престоят по светофари и задръствания е много голям, което ще рече, че все едно работи на място. В този случай влиза в сила часовият разход, който и откъдето да го погледнеш е в полза на по-малката кубатура.
                        Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                        Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                        Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                        Alfa Romeo 156, 2.0TS

                        Comment


                        • #42
                          Както и да я погледнем, всичко е компромис между вървеж и разход, като изключим 1.8 мотора който е нито пъргав нито икономичен. Всичко според нуждите и късмета. Аз случих на 2.0, но това не значи че ако си бях взел 1,6 или 1,8 пак нямаше да се кефя, само колеги не се заблуждавайте че вашия мотор е най най... Относно подръжката, може би големите мотори се поддържат малко по-скъпо, но това е за сметка на живота на мотора, факт че големия мотор доста по-трудно можеш да го счупиш.
                          Last edited by mirchozo; d.m.y г., 22:27.
                          Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                          Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                          Горе главата, нищо че е празна...

                          Comment


                          • #43
                            Особено 2 ките те изобщо не раждат , че са по добри и е вярно че е по-скъпо .
                            sigpic Алфа Ромео 156 1.8 ГИ T.S 98 г.by The Cleaner (Радко шарниро избивача , човека с големия чук!!!)
                            Фиат Пунто 1.1 6 спид Агу Ex.

                            И да не забравим да сложим бяла роза върху кубчето скраб което ще остане някой ден от алфати ни ...
                            Ramstein - Benzin
                            https://www.youtube.com/watch?v=SEGLhUZRZdY

                            Comment


                            • #44
                              Никъде не видях да се споменава 147 при все, че и те са със същите мотори.
                              Преди на купя моята тествах около 15 броя 147-и с всички безнинови мотори и дизела 1,9. От всичките 15 автомобила.. този които карам в момента при все, че е с най-малкия мотор беше най-вървежен.
                              Много си бях харесал един 2.0 ТС но след като го качих на магистралата за тест много бързо се отказах от него. Така беше с повечето коли за съжаление.
                              Много относително е кой колко върви...качваш се и тестваш.

                              И на мене ми е любопитно какъв би бил резултата срещу стоков дизел на байра.
                              Alfa Romeo 147 1,6TS 120CV
                              Skype: nmilev64

                              Comment


                              • #45
                                Колега какво ще рече, че на магистралата 2,0 издъхва в сравнено с 1,6 120 коня ?!?!

                                Много зависи от състоянието на колите, които си тествал...Ако всички са били "мъртви", а 1,6-цата е била читава, то нищо чудно да ти се е сторила по-вървежна
                                Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                                FIAT Coupe 16VT
                                Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                                Comment

                                Working...
                                X